PENGEMBANGAN BAHAN AJAR BERBASIS METODE KONTRUKTIVISME UNTUK MENINGKATKAN KEMAMPUAN BERBICARA SISWA DI LEMBAGA BAHASA ARAB DAN INGGRIS (LBAI) PP. MAMBA’UL MA’ARIF DENANYAR JOMBANG

Main Article Content

Ichsan Nur Qolbi Amrini Shofiyani

Abstract

In the world of education, the development of language is currently very fast in the world of education, the language used is not only the national language of the country itself, but many countries have included foreign languages ​​in teaching and learning activities.Given the many things that need to be learned in foreign languages, especially Arabic Language, to improvestudent interest in learning and improve the quality of student learning outcomes, the researchers developed the existing textbooks into teaching materials based on constructivism methods.

Article Details

How to Cite
[1]
I. Qolbi and A. Shofiyani, “PENGEMBANGAN BAHAN AJAR BERBASIS METODE KONTRUKTIVISME UNTUK MENINGKATKAN KEMAMPUAN BERBICARA SISWA DI LEMBAGA BAHASA ARAB DAN INGGRIS (LBAI) PP. MAMBA’UL MA’ARIF DENANYAR JOMBANG”, JURNAL EDUCATION AND DEVELOPMENT, vol. 9, no. 3, pp. 225-228, Aug. 2021.
Section
Artikel

References

Agus N Cahyo, Panduan Aplikasi Teori-Teori Belajar Mengajar Teraktual Dan Terpopuler
Chomsin S. Widodo dan Jasmadi, Panduan Menyusun Bahan Ajar Berbasis Kompetensi (Jakarta: Elex Media Komputindo, 2008)
Ika Lestari. (2013). Pengembangan Berbasis Kompetensi (Sesuai dengan Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan). Padang:Akademia Permata. (Jogjakarta, Divapres: 2013).
Sugiyono, Statistika untuk penelitihan (Bandung: Alfabeta, 2017)
Suyatman, 2013. Pengembangan Bahan Ajar. FATABA Press IAIN Surakarta
Syahid, A. 2003. Pengembangan Bahan Ajar Matakuliah Rancangan Pembelajaran Dengan Menerapkan Model Elaborasi. Tesis.. UM: PPS.
Syara, 2014. Analysis Teori Belajar, STIKIP PGRI Pacitan