PENGARUH PENGGUNAAN TEKNOLOGI INFORMASI TERHADAP HASIL BELAJAR AKUNTANSI KELAS XI AKUNTANSI DI MASA PANDEMI SMK SWASTA YPIPL GUNUNG TUA

  • tetty rumondang IPTS TAPSEL

Abstract

ABSTRACT: This study aims to determine the use of information technology in class XI Accounting at YPIPL Gunung Tua Private Vocational School. To find out the description of the learning outcomes of accounting class XI Accounting at YPIPL Gunung Tua Private Vocational School. To determine the significant effect of the use of information technology on accounting learning outcomes for class XI accounting at YPIPL Gunung Tua Private Vocational School. This research was conducted at YPIPL Gunung Tua Private Vocational School. The research method used is descriptive quantitative method with a sample of 30 people in class XI Accounting. Data collection techniques used are questionnaires and tests. Questionnaires are used to collect data on the use of information technology, to collect data on accounting learning outcomes using a list of scores (DKN). Based on the descriptive analysis, it can be seen that (a) the average use of information technology is 3.24 (good category), (b) the average accounting learning outcome is 83.97 (very good category). The data analysis technique used inferential statistical analysis techniques. Based on the results of the analysis, the t-count is 1.665 while the t-table is 1.701 (1.665 <1.701) and a significant value of 0.057 > 0.05, which means it is not significant and does not have an effect. The pandemic of YPIPL Gunung Tua Private Vocational School. Keywords: Use of Information Technology, Learning Outcomes

                                                                                                                                                   

ABSTRAK: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui penggunaan teknologi informasi di kelas XI Akuntansi SMK Swasta YPIPL Gunung Tua. Untuk mengetahui gambaran hasil belajar akuntansi kelas XI Akuntansi SMK Swasta YPIPL Gunung Tua. Untuk mengetahui pengaruh yang signifikan antara pengaruh penggunaan teknologi informasi terhadap hasil belajar akuntansi kelas XI akuntansi SMK Swasta YPIPL Gunung Tua.. Penelitian ini dilakukan di SMK Swasta YPIPL Gunung Tua. Metode penelitian yang digunakan adalah metode deskriptif kuantitatif dengan sampel kelas XI Akuntansi 30 orang. Teknik pengumpulan data yang digunakan adalah angket dan test. Angket digunakan untuk mengumpulkan data tentang penggunaan teknologi informasi, untuk mengumpulkan data tentang hasil belajar akuntansi menggunakan daftar kumpulan nilai (DKN). Berdasarkan analisis deskriptif dapat diketahua (a) rata-rata penggunaan teknologi informasi adalah 3,24 (kategori baik), (b) rata-rata hasil belajar akuntansi adalah 83,97 (kategori sangat baik). Teknik analisis data menggunakan teknik analisis statistic inferensial. Berdasarkan hasil analisis diperoleh t hitung sebesar 1,665 sedangkan t tabel sebesar 1,701 (1,665 < 1,701) dan nilai signifikan 0,057 > 0,05 yang artinya Tidak Signifikan dan Tidak Memberi Pengaruh Artinya Tidak Ada Pengaruh Antara Penggunaan Teknologi Informasi Terhadap Hasil Belajar Akuntansi Kelas XI Di Masa Pandemi SMK Swasta YPIPL Gunung Tua.

 

Kata Kunci: Penggunaan Teknologi Informasi, Hasil Belajar

Published
2022-08-21
How to Cite
rumondang, tetty. (2022, August 21). PENGARUH PENGGUNAAN TEKNOLOGI INFORMASI TERHADAP HASIL BELAJAR AKUNTANSI KELAS XI AKUNTANSI DI MASA PANDEMI SMK SWASTA YPIPL GUNUNG TUA. JURNAL MISI, 5(2). Retrieved from https://journal.ipts.ac.id/index.php/MISI/article/view/4072

Most read articles by the same author(s)

Obs.: This plugin requires at least one statistics/report plugin to be enabled. If your statistics plugins provide more than one metric then please also select a main metric on the admin's site settings page and/or on the journal manager's settings pages.